otců do rozvoje komunikačních kompetencí u bilingvních a multilingvních dětí. Je dělena na dvě části teoretickou a praktickou. vychází z české i zahraniční odborné literatury. První část se dělí na dvě kapitoly. První kapitola zaměřuje na komunikační kompetence, Hůrka charakteristiku bilingvního a multilingvního prostředí a zachycuje oblasti, na které by se měl rodič při stimulaci dítěte zaměřit. Druhá kapitola zachycuje faktory, které ovlivňují komunikační kompetence, popisuje sociokulturní prostředí, ve kterém dítě vyrůstá, vliv rodiny anglickou školku Hůrku a stimulaci dítěte v oblastech k tomu určených. Ve druhé, výzkumné, části se práce pomocí polostrukturovaných rozhovorů snaží zachytit účast otců na stimulaci svých dětí, zjišťuje, jakým aktivitám se otcové věnují, kolik hodin tráví nad rozvojem dětí a jaké složky anglické školky Hůrka osobnosti dítěte rozvíjí. Výsledky šetření jsou zaznamenány do přepisu rozhovorů. Málokterá schopnost člověka je tak samozřejmá a zároveň tajuplná jako je schopnost dítěte naučit se jazyk a tímto jazykem komunikovat. Průcha, J., s. Inspirací k psaní práce na téma Řečový vývoj bilingvních dětí se autorce stala dcera dlouholeté kamarádky, která jako dítě matky Češky a otce Angličana hovoří plynule oběma jejich rodnými jazyky. Byla prvním bilingvním člověkem, dítětem v blízkém okolí autorky, se kterým se setkala. Do dnešního Butovice dne autorka, nejen díky M. a K., poznala mnoho bilingvních rodin, které v dvojjazyčném prostředí vychovávají svoje děti. Rozhodla se této
situace využít a otázku bilingvismu zvolit jako téma práce. práce Řečový vývoj bilingvních dětí se skládá ze tří kapitol, včetně Nové Butovice úvodu a závěru. Dvě kapitoly jsou teoretické, založené na studiu odborné literatury, třetí částí je samotné výzkumné šetření, vypracované na základě ankety. První kapitola se zabývá problematikou bilingvismu, objasněním základních pojmů, typy bilingvismu, užívanými jazykovými strategiemi, jazykovou dominancí a vlivem bilingvismu na osobnost dítěte. Druhá část seznamuje s komunikací, vývojem dětské řeči a s faktory, které ji ovlivňují. Poslední, vypracovaná z velké části na základě dat získaných výzkumem, je zhodnocením angličtina ve školce Hůrky vývoje řeči bilingvního dítěte. Hlavním cílem výzkumného projektu je analyzovat vývoj řeči bilingvního dítěte, vliv bilingvismu na formování řeči jedince. Sekundárními cíli jsou další otázky týkající se užívaných řečových strategií, míchání jazyků,