denní program. Předškolní vzdělávání má také za úkol rozvíjet osobnost dítěte, pomoci mu chápat okolní svět, podporovat rozvoj jeho zdraví a tělesný rozvoj. Je nutné si uvědomit, jak důležitý význam má předškolní vzdělávání. I poznatky psychologů, pedagogů a Praha 16 lékařů ukazují, že vše, co se dítě naučí v prvních letech života v rodině i mimo rodinu, zúročí mnohem později. Jazyk a řeč Aby se dětem dobře rozvíjely řečové schopnosti a jazykové dovednosti, pedagog jim nabízí např. rytmické hry, hry se slovy, společné diskuze, přednes, recitaci, zpěv a prohlížení knížek. Na konci předškolního období se od dítěte očekává, že umí vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky ve vhodně zformulovaných větách vést rozhovor naslouchat druhým, vyčkat, až druhý dokončí myšlenku, sledovat řečníka i obsah, ptát se domluvit se slovy i gesty, improvizovat porozumět slyšenému zachytit hlavní myšlenku Radotínem anglickou školku příběhu, sledovat děj a zopakovat jej ve správných větách formulovat otázky, odpovídat, hodnotit slovní výkony, slovně reagovat učit se anglické školky Radotín nová slova a aktivně je používat ptát se na slova, kterým nerozumí naučit se zpaměti krátké texty reprodukovat říkanky, písničky, pohádky, zvládnout jednoduchou dramatickou úlohu apod. sledovat a vyprávět příběh, pohádku popsat situaci skutečnou, podle obrázku chápat slovní vtip a humor sluchově rozlišovat začáteční a koncové slabiky a hlásky ve slovech utvořit jednoduchý rým poznat a vymyslet Lahovičky
jednoduchá synonyma, homonyma a antonyma rozlišovat některé obrazné symboly piktogramy, orientační a dopravní značky, označení nebezpečí Praha 12 apod. a porozumět jejich významu i jejich komunikativní funkci sledovat očima zleva doprava poznat některá písmena a číslice, popř. slova poznat napsané své jméno projevovat zájem o knížky, soustředěně poslouchat četbu, hudbu, sledovat divadlo, film, užívat telefon Avšak vzdělávací záměry pedagoga mohou být ohroženy kvůli chudému komunikačnímu prostředí. Další hrozba může spočívat v malé anglické školky Radotín příležitosti pracovat s knížkami. Negativně ovlivňuje rozvoj řeči časté a obsahově nepřiměřené využívání audiovizuální techniky, nevhodné sledování televizních pořadů, videa. Děti si mohou vytvořit komunikativní blok, kterým se rozumí necitlivé donucování k anglických školkách Radotínu rozhovoru a absence respektování ostychu dítěte. Výše zmíněné skutečnosti jsou důležité pro rozvoj jazyka. Při výuce anglického jazyka Klukovice je důležité, aby dítěti byla poskytnuta dostatečná možnost vyjadřovat se, komunikovat s ostatními dětmi. Učitelé i lektoři musí respektovat a vyhovět potřebám dětí a dodržovat základní pravidla pro osvojování si jazyka a hlavně nesmí děti přetěžovat. Proto se detailně věnuji této problematice v následujících kapitolách. Anglický jazyk Anglický jazyk jako světový jazyk Děti, které se začínají učit anglický jazyk, nevyrůstají v anglickém prostředí a neučí se anglický jazyk, aby si našly přátele nebo aby zapadly do nové školy a poradenství účetními u Prahy 5 Radotína