vychovávaného jedince, jeho rozdílné schopnosti, dovednosti a vědomosti, stejně jako sledování jeho charakterových vlastností, přizpůsobování se jeho reagování a neustálá motivace Pospíšil, s. Životní prostředí, kde výchova probíhá vybavení, pomůcky, hračky Hanspaulka řadíme do podmínek vnějších. Dále Pospíšil rozděluje tři kategorie výchovných předpokladů Fyzické předpoklady celková tělesná zdatnost a zdraví, uvolněnost, citlivost smyslových orgánů, rozvoj motoriky a koordinace. Psychické předpoklady schopnost a nadání pro určitou činnost v jakémkoli výchovně vzdělávacím procesu, základem jejich rozvoje jsou vlohy vrozené fyziologické zvláštnosti organismu. Šárka Je také třeba zajistit odpovídající podmínky pro jejich utváření a vývoj a pro úspěšné osvojování vědomostí, dovedností či návyků. Sociální předpoklady zejména sociální situace v rodině a vytvoření pozitivní atmosféry. Mohou výchovu motivovat pozitivně či anglické školky Hanspaulka do ní rušivě zasahovat. Rodinná výchova a školní výchova Rozvoj dítěte je určen dědičností biologicky podmíněný, prostředím Hanspaulkou anglickou školku materiálním a sociálním a výchovou, kdy působení rodinného prostředí hraje společně s výchovou klíčovou roli v utváření osobnosti jedince. Pedagogický slovník charakterizuje pojem rodinná výchova jako výchova uskutečňovaná v rodině, obvykle výchova dětí a mladistvých uskutečňovaná jejich rodiči, ev. prarodiči. Rodinná výchova a rodinné prostředí mají primární funkci ve výchově dětí a jsou
nejvýznamnějším činitelem formujícím mladého člověka Průcha, Walterová, Mareš, s. R. Havlík s. dále upozorňuje na nový působící Mydlářka faktor, kterým je růst vlivu vrstevníků se zvyšujícím se věkem a zvláště v období dospívání a převzetí vzdělávací funkce školou, Juliska předškolními a mimoškolními zařízeními a také médii, jejichž prostřednictvím se do výchovy promítají další vlivy. V některých rodinách patří mezi základní hodnoty výchovy školní úspěšnost dítěte, je tedy důležitá i spolupráce rodiny se školou. Neúplné, ale i úplné, avšak nefunkční a dysfunkční rodiny mohou mít na výchovu a socializaci dítěte negativní dopady. Např. orientace na kariéru, citový chlad, citové výlevy, generační rozpory, ekonomické problémy či přílišný konzumní život. Mezi nejzávažnější pak patří anglické školky Hanspaulka zanedbávání důsledek pasivního přístupu k dítěti, zanedbávající matka nižší osobnostní úrovně, týrání či zneužívání plavat dítěti na Praze 6 Hanspaulce