čtení pohádky, kdy známou pohádku doslova převypráví s učitelkou společně. Rád vstupuje se svými úvahami nad příběhem, to už však v anglická školka Nuslemi češtině. Při nacvičování vánočního pásma je oporou pro ostatní děti ve třídě. Rozumí veškerým instrukcím, spolupracuje. Pokud mu není něco jasné, nebojí se zeptat. Vysvětluje ostatním dětem v češtině, co mají dělat, doslova pro ně překládá to, co paní učitelka řekla v angličtině. Komunikace při interakci s dětmi je stále především v češtině, při řízených aktivitách však tzv. přepne do Pražského povstání angličtiny. Třetí měsíc Samík si oblíbil hru se staršími dětmi a také dětmi mluvícími pouze anglicky. Je schopen s nimi navázat jednoduchou konverzaci v angličtině. Dokáže popsat situaci, své pocity i přání, vyjádřit libost i nelibost, dokáže řešit problém, dokonce se někomu posmívat nebo naopak někoho utěšovat. Pokud nezná nějaké slovíčko, jehož nevědomost jej brzdí v komunikaci, přijde se i několikrát za den paní učitelky zeptat na jeho anglický ekvivalent. Např. část rozhovoru mezi Samíkem a starším francouzským chlapcem Corentinem. Rozhovor obsahuje gramatické chyby, dle interpretace dětí. Míša roku, třída Míša navštěvoval před nástupem do mateřské Pankrác školy kurzy angličtiny Helen Doron. Doma má možnost nahlédnout do anglických knížek, či podívat se na anglickou pohádku. Rodiče to nechávají na jeho vlastní iniciativě. Maminka řekla Míša má angličtiny až až, proto ani nechci, aby ji měl ještě doma. Nechci ho do anglické školky Nusle
ničeho nutit, má možnost, ale je to vyloženě na něm. První měsíc Míša často pláče při příchodu do školky, avšak přestane, poté co rodiče odejdou. Rychle přivyká dennímu programu školky. Komunikace ze strany Míši k učitelce a dětem probíhá výhradně v češtině. kojenecké plavecké Praha 2 Nusle