osvojování jazyka odlišné vyjadřuje v osvojeném jazyce a dle svých kognitivních schopností vlastní vidění světa Harding Esch a Riley, s. Folimance anglickou školkou Jednou z výhod dvojjazyčnosti je, že i malé děti chápou rozdílné vztahy mezi slovy a předměty a uvědomují si, že stejnou věc lze pojmenovat různě, což ovlivňuje větší rozvoj abstraktního myšlení. Většina bilingvních jedinců si velmi cení své schopnosti Folimanka přemýšlet ve dvou jazycích. Vznik dětského bilingvismu Rozsáhlé diskuze se vedou o tom, zda existuje ideální věk pro osvojení si druhého jazyka. V bilingvních rodinách si děti osvojují jazyk automaticky, protože rodinná komunikace probíhá ve dvou či více jazycích. E. Harding Esch a P. Riley s. upozorňují, že u sukcesivního bilingvismu může, v souvislosti s počátky školní docházky dítěte, působit problém přechod z jednoho systému do druhého. Na druhé straně se děti ve školním věku učí mnohem rychleji než malé děti, pokud jsou dostatečně anglické školky Folimanka motivovány. Dítě, které se náhle ocitlo v cizí zemi a novém školním prostředí, bude potřebovat k osvojení dalšího jazyka přibližně šest až dvanáct měsíců, tedy stejnou dobu jako jeho rodiče. Nejmenší děti se pak často učí dva jazyky simultánně, jakoby se učily jeden. E. Harding Esch a P. Riley s. dále uvádějí, že děti mladší osmi let nepotřebují žádnou formální výuku. Doporučuje se ale Karlov návštěva mateřských center, jeslí či školek s podnětným a jazykově bohatým sociálním prostředím, nutným k osvojení si druhého
jazyka. Dále autoři zdůrazňují, že především u malých dětí znamená pokrok v jednom jazyce i zlepšení v druhém. Dále uvádějí, že dětské cvičení nedaleko Prahy 2 Folimaky